Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.1/1105
Título: Mathematica in the classroom: new tools for exploring precalculus and differential calculus
Autor: Conceição, Ana
Pereira, José
Silva, Cátia
Simão, Cristina
Palavras-chave: Mathematica
Precalculus
Differential calculus
Data: Abr-2012
Resumo: The main goal of this paper is to present some interactive tools, F-Tools, designed by us and implemented with the computer algebra system Mathematica, which we hope will improve the teaching-and-learning process by providing teachers and students alike with new ways to explore some of the main mathematical subjects, at the secondary and university levels, speci cally in the areas of precalculus and di erential calculus. We believe that these new tools are an important contribution to Mathematical Education, providing new ways for teaching and learning. We intend to make available several F-Tools, such as F-Linear, F-Quadratic, F-Exponential, F-Logarithm, and F-Trigonometric, at the Wolfram Demonstrations Project site.
Descrição: Prémio de Melhor Artigo de Jovem Investigador atribuído pela empresa Timberlake, apresentado na 1ª Conferência Nacional sobre Computação Simbólica no Ensino e na Investigação - CSEI2012, que decorreu no IST nos dias 2 e 3 de Abril.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.1/1105
Aparece nas colecções:FCT2-Artigos (em revistas ou actas indexadas)

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
P03_Mat_Class_Conceicao_PerSimSil.pdf968,05 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.