Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.1/6679
Título: Interpretation of pictograms by 3rd grade pupils: the teacher’s role
Autor: Veia, Luciano
Brocardo, Joana
Ponte, João Pedro da
Palavras-chave: Pictograms
Teacher
Teaching
Data: Jun-2015
Editora: Instituto de Educação da Universidade de Lisboa
Citação: Veia, L., Brocardo, J. & Ponte, J. P. (2015). Interpretation of pictograms by 3rd grade pupils: the teacher’s role. In Oliveira, H., Henriques, A., Canavarro, A. P., Monteiro, C., Carvalho, C., Ponte, J. P., Ferreira, R. T., & Colaço, S. (Eds.) (2015). Proceedings of the International Conference Turning data into knowledge: New opportunities for statistics education (74-83). Lisbon, Portugal: Instituto de Educação da Universidade de Lisboa.
Resumo: In this paper we analyze how a primary school teacher (João) leads the discussion of a task in a grade 3 class aimed at reading and interpreting pictograms. The paper is part of a larger study that follows an interpretative and qualitative research methodology with a case study design. The results indicate that, in his teaching practice, the teacher strives to ask questions so that his pupils are not limited to the identification of categories of high and low frequency characteristic, that is, "reading the data", but also raises questions related to "reading between the data" and "beyond the data."
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.1/6679
ISBN: 978-989-8753-13-7
Versão do Editor: http://www.statisteduc.ie.ulisboa.pt/
Aparece nas colecções:ESE3-Livros (ou partes, com ou sem arbitragem científica)

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
LVeia_STATISTEDUC Conference Proceedings_Lisbon.pdf1,14 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.