Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Advertising campaign development: insight from internship in an advertising agency in Nigeria

Use this identifier to reference this record.

Abstract(s)

Advertising campaigns are essential tools for organizations to engage with their target audience, influence brand perceptions, and ultimately impact customer behavior, as supported by various scholarly works. Internship agencies play a crucial role in managing the creation and implementation of these campaigns, especially in a dynamic advertising industry. This internship report outlines the candidate's activities during an internship at Mediatek Global Services, Nigeria, from September 20, 2023, to January 10, 2024. For this internship, the following activities were performed in order to address the objectives set by the company: a) to study how campaigns are developed and executed at Mediatek Global Services, b) how advertising messages are received by the target audience by evaluating the success of the campaign through hands-on internship experience, c) how the creative development process impacts conversion rates at Mediatek Global Services and d) the elements that influence the virality and shareability of advertising content. The research utilized an action research approach for data collection. It revealed that Mediatek Global Services employed three primary campaign execution strategies: Integrated Marketing Communication (IMC), Targeted Digital Advertising, and Content Marketing and Storytelling. The campaigns resulted in positive brand awareness outcomes, with brand recall increasing from 28%-32% to 50%-60% post-campaign. The creative development process was found to significantly impact conversion rates, with an average increase of 1.5%. The study also highlighted challenges faced during campaign development, including a limited understanding of the target audience, tight timelines, budget constraints, poor communication, and resource allocation issues. These findings offer valuable insights into the effectiveness of communication strategies, emphasizing a sophisticated and multifaceted approach that aligns with contemporary theories of communication strategy and advertising. Despite the success of Mediatek’s campaigns in enhancing brand awareness, there are areas for improvement. Customizing content to audience preferences, adopting more flexible and adaptive campaign planning, and integrating advanced analytics could further enhance engagement and conversion rates. This report not only documents the candidate's internship activities but also provides a critical evaluation of advertising strategies employed, showcasing a blend of traditional and digital methods.
A publicidade, uma tradicional técnica de comunicação de Marketing, é uma ferramenta essencial para as organizações interagirem com os seus públicos-alvo, posicionarem as suas marcas e, em última análise, afetarem o comportamento dos clientes. As agências de estágios na Nigéria, como a Mediatek Global Services, desempenham um papel relevante na criação e implementação de campanhas publicitárias. Este tipo de agência oferece novas perspetivas, incentivando a inovação e ajustando-se às mudanças do setor, contribuindo na identificação de novos talentos e promoção da inovação. Além disso, funcionam como ambientes onde a criatividade pode florescer, permitindo que os jovens profissionais experimentem métodos inovadores na execução de campanhas. Durante a era colonial, a publicidade era instrumentalizada a favor dos interesses de terceiros que procuravam estabelecer-se na Nigéria. É, sobretudo, com o fim do domínio colonial neste país africano que o setor publicitário tem assistido a mudanças substanciais. A criação e desenvolvimento de agências publicitárias indígenas, sobretudo a partir da segunda metade do século XX, assumem as características culturais distintivas do povo nigeriano como um dos elementos identitários da sua atuação. Esta alteração de paradigma facilitou a criação de propostas mais significativas e relevantes para o público nigeriano devido à sua proximidade cultural na construção de narrativas publicitárias e comunicacionais. Ainda assim, o setor publicitário na Nigéria e, em particular, as Agências de Estágios enfrentam vários problemas que podem prejudicar a eficácia das suas iniciativas, apesar do papel relevante que desempenham neste contexto. Jovens estagiários interessados em aprender e adquirir experiência na área e profissionais de Marketing e publicidade enfrentam desafios como recursos limitados, prazos de criação e execução cada vez mais reduzidos e um ambiente empresarial e de consumo em rápida mudança. Esta pesquisa, desenvolvida no contexto de um estágio curricular no âmbito do mestrado em Management oferecido pela Faculdade de Economia da Universidade do Algarve, Portugal, oferece contributos relevantes ao explorar fatores com interferência na criação, execução e avaliação de estratégias e campanhas publicitárias na Nigéria. Este relatório de estágio pretende ilustrar as atividades que a candidata realizou durante um estágio curricular que decorreu entre 20 de setembro de 2023 e 10 de janeiro de 2024, na Mediatek Global Services. Os seguintes objetivos foram estabelecidos pelo supervisor de estágio em diálogo com a candidata: a) Estudar o processo de criação e execução decampanhas publicitárias na Mediatek Global Services; b) Averiguar como as mensagens publicitárias são recebidas pelo público-alvo, avaliando o sucesso da campanha através de experiência prática no estágio; c) Explorar como o processo criativo impacta taxas de conversão na Mediatek Global Services; d) Identificar os elementos que influenciam a viralidade e a partilha do conteúdo publicitário.(...)

Description

Keywords

Publicidade Campanhas Conscientização Estratégias de comunicação

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License