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Managing relational capital for the sustainability of the energy sector in the social media

dc.contributor.authorCasado-Molina, Ana-María
dc.contributor.authorRamos, Celia
dc.contributor.authorCabrera, Francisco
dc.date.accessioned2019-07-31T16:21:54Z
dc.date.available2019-07-31T16:21:54Z
dc.date.issued2018
dc.description.abstractVarious management models have been proposed for intangible business assets in this new digital era. However, these models do not consider the relationships between intangible assets in business management, or their effect. This work has two main objectives: first, to show the effect of intangi-ble assets as expressed in digital media related to energy brands; second, to demonstrate the rela-tionships between the emotions, experiences and attitudes of the audiences. To do so, a novel model of intangibles is proposed and applied to the energy sector using IBEX 35 data. In this sce-nario, we determine that users' experiences extracted from digital environments have significant relationships with one of the most important intangibles in the energy business, namely emotion.pt_PT
dc.description.abstractVários modelos de gestão foram propostos para ativos de negócios intangíveis nesta nova era digital. No entanto, esses modelos não consideram as relações entre ativos intangíveis na gestão ou os seus efeitos. Este estudo tem dois objetivos principais: primeiro, mostrar o efeito dos ativos intangíveis expressos nos meios digitais relacionados com as marcas associadas ao setor económico da energia; segundo, demonstrar as relações entre as emoções, experiências e atitudes do público. Para esse efeito, é proposto um novo modelo de gestão de intangíveis aplicado ao setor de energia utilizando dados do IBEX 35. Nesse cenário, concluímos que as experiências dos utilizadores extraídas de ambientes digitais têm relacionamentos significativos com um dos intangíveis mais importantes no negócio de energia, ou seja, a emoção.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.doi10.18089/tms.2018.14308pt_PT
dc.identifier.issn2182-8458
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.1/12707
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherUniversidade do Algarve, Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismopt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectEmotionpt_PT
dc.subjectDigital influencerspt_PT
dc.subjectIntangibles managementpt_PT
dc.subjectReputational intelligencept_PT
dc.subjectSocial mediapt_PT
dc.subjectEmoçãopt_PT
dc.subjectGestão de intangíveispt_PT
dc.subjectInfluenciadores digitaispt_PT
dc.subjectReputação inteligentept_PT
dc.titleManaging relational capital for the sustainability of the energy sector in the social mediapt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.awardURIinfo:eu-repo/grantAgreement/FCT/5876/UID%2FSOC%2F04020%2F2013/PT
oaire.awardURIinfo:eu-repo/grantAgreement/FCT/COMPETE/PEst-C%2FEGE%2FUI4007%2F2013/PT
oaire.citation.endPage93pt_PT
oaire.citation.issue3pt_PT
oaire.citation.startPage85pt_PT
oaire.citation.titleTourism and Management Studiespt_PT
oaire.citation.volume14pt_PT
oaire.fundingStream5876
oaire.fundingStreamCOMPETE
person.familyNameRamos
person.givenNameCelia
person.identifier.ciencia-idB917-D015-C2EF
person.identifier.orcid0000-0002-3413-4897
person.identifier.ridC-5119-2012
person.identifier.scopus-author-id35073165500
project.funder.identifierhttp://doi.org/10.13039/501100001871
project.funder.identifierhttp://doi.org/10.13039/501100001871
project.funder.nameFundação para a Ciência e a Tecnologia
project.funder.nameFundação para a Ciência e a Tecnologia
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT
relation.isAuthorOfPublication08c1d098-29b0-4eaa-96f8-e03d66fcadb4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery08c1d098-29b0-4eaa-96f8-e03d66fcadb4
relation.isProjectOfPublicationd929dde6-e7fa-4824-aba6-9f5e14a1e1be
relation.isProjectOfPublicatione5543866-565a-42fb-bca5-31177f9e7d31
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