Browsing by Issue Date, starting with "2016-09-09"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- TRIB2 confers resistance to MAPK and TOR1 inhibitorsPublication . Silva, Neuton Pedro Gorjão da; Link, Wolfgang; Hill, RichardMalignant melanoma is the deadliest form of skin cancer that leads to a median survival time of only 6 to 9 months. Besides the patients in early stages that could be successfully treated by surgery alone, actually, there is no efficient diagnostic procedure. It is imperative to find alternatives and better methods of diagnosis for metastatic melanoma. Acquisition of resistance to chemotherapy agents, namely cytotoxic drugs such as dacarbazine, remains a major problem in melanoma therapy. Since TRIB2 (tribbles2) protein has recently been implicated as a biomarker for melanoma, and as a mediator in the process of resistance to conventional chemotherapeutics or PI3K (Phosphoinositide 3-kinase) inhibitors, we hypothesised that resistance to the inhibition of different components of this and other signalling pathways such as mTOR (mammalian target of rapamycin) and MEK (MAPK/ERK Kinase) is mediated by TRIB2. In this study, we examined the impact of ectopic expression of TRIB2 in the presence of mTOR or MEK inhibitors. We demonstrated that in the presence of rapamycin, a potent inhibitor of mTORC1 (mammalian target of rapamycin complex 1 or mechanistic target of rapamycin complex 1), TRIB2 confers resistance to this kind of treatment. However, when we exposed cells to a mTOR2 inhibitor, TORIN1, resistance is not observed. We demonstrated that TRIB2 acts as an adaptor, recruits the mTOR complex 1 that phosphorylates AKT (also known as Protein Kinase B, PKB) on residue Serine 473. Furthermore, we investigated the effect of TRIB2 expression, when cells where exposed to pharmaceutical inhibition of MEK. We found that TRIB2 expression protects cells against the effect of the MEK inhibitor BAY 766. We have seen that TRIB2 and MEK co-localize, interact and form a protein-protein complex. We also observed that the inhibition of MEK/ERK and PI3K pathways regulated by TRIB2, represses FOXO3 (Forkhead box O3a) a binding to p27 promoter, a well-known and studied transcription factor. On the other hand, high levels of TRIB2 leads to an increase of NF-κB (factor nuclear K B) affinity for promotor. NF-κB enhances the transcription of different genes crucial for melanoma cells proliferation and survival. This study suggests that TRIB2 is a meaningful component of a drug resistance mechanism in melanoma cells. This molecular process determines and modulates important cell decisions which include cell growth, proliferation and survival.
- Quantifying the brand equity of a luxury hotel resulting from a soft brand affiliation: “Zaffre resort”, a 5 star hotel in Quintana Roo, MexicoPublication . Freire, Jennifer; Santos, MargaridaAo longo dos tempos, as marcas têm assumido uma infinidade de papéis. Por vezes, ajudam a promover um fabricante para além do seu âmbito geográfico; noutras situações, para prevenir a substituição por produtos inferiores entre produção e distribuição. Mais recentemente, a marca surge para diferenciar um produto perante os seus concorrentes. Enquanto alguns autores definem uma imagem de marca como sendo um nome, termo, sinal, símbolo ou design, que se destina a identificar produtos e serviços de um vendedor ou grupo de vendedores, a sua importância para uma empresa vai muito além da sua identificação. Esta é na verdade, a perceção global da marca e a sua capacidade para influenciar a decisão de compra que acrescenta valor a um negócio. A importância da gestão da marca tem sido reconhecida e sustentada num amplo número de indústrias. As empresas que reconheceram este recurso e se esforçaram para construir o seu próprio valor da marca enquanto desenvolvem os seus produtos, foram capazes de resistir com o passar do tempo e ultrapassar em muitos anos os seus concorrentes. Da mesma forma, a indústria hoteleira reconheceu que uma forte aposta na gestão da marca tinha o potencial para atrair novos clientes, juntamente com um fluxo estável de receitas. Esta perceção conduziu ao desenvolvimento e proliferação de marcas de hotéis. Apesar dos proprietários e gestores de hotéis poderem selecionar entre imensas marcas de gestão e de afiliação com o fim de posicionar com sucesso as suas propriedades, no segmento de mercado desejado; é interessante notar que algumas unidades hoteleiras emblemáticas são melhor sucedidas operam de forma independente. Consequentemente, os gestores devem avaliar o valor da marca ou “brand equity” que uma potencial afiliação possa trazer. Esta análise é fundamental a fim de ir ao encontro da melhor solução para uma unidade hoteleira específica dentro do seu mercado. Uma opção eficaz para apoiar esta decisão é a aplicação de um modelo de quantificação de “brand equity" ou valor de marca.