Browsing by Issue Date, starting with "2024-02-05"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Assessing the Hands-on usability of the healthy Jeart App specifically tailored to young usersPublication . Roldán-Ruiz, Ana Maria; Merino-Godoy, María-de-los-Ángeles; Peregrín-Rubio, Antonio; Yot-Dominguez, Carmen; Costa, Emília IsabelBackground: The widespread adoption of mobile devices by adolescents underscores the potential to harness these tools to instill healthy habits into their daily lives. An exemplary manifestation of this initiative is the Healthy Jeart app, crafted with the explicit goal of fostering well-being. Methodology: This study, framed within an applied investigation, adopts an exploratory and descriptive approach, specifically delving into the realm of user experience analysis. The focus of this research is a preliminary examination aimed at understanding users’ perceived usability of the application. To glean insights, a comprehensive questionnaire was administered to 101 teenagers, seeking their evaluations on various usability attributes. The study took place during 2022. Results: The findings reveal a considerable consensus among users regarding the evaluated usability aspects. However, the areas for improvement predominantly revolve around managing the information density, particularly for a subset of end users grappling with overwhelming content. Additionally, recommendations are put forth to streamline the confirmation process for user suggestions and comments. Conclusion: This analysis illuminates both the strengths of the app and areas ripe for refinement, paving the way for a more user-centric and efficacious Healthy Jeart application.
- O impacto da pandemia covid-19 nas viagens low cost: o caso do Abreu ExpressPublication . Ganço, Margarida Beguino; Bender, Ana CarolinaO presente relatório é apresentado como o trabalho final para a obtenção do grau de Mestre no âmbito do Mestrado em Gestão de Marketing, da Faculdade de Economia, da Universidade do Algarve. Tendo como cenário, um contexto de adaptação “pós- pandémico”, este relatório de estágio, tem como principal objetivo analisar quais os impactos da Pandemia Covid-19 no website Abreu Express. As mudanças ocorridas ao longo dos tempos, na conjuntura global e principalmente através das novas tecnologias, têm provocado mudanças e impactos na vida dos consumidores. Nos dias de hoje, o marketing tem uma importância ainda mais fulcral nas organizações, e tornou-se um dos principais elementos de desenvolvimento económico e social na sociedade. Através desta oportunidade, pretende-se contextualizar a problemática teórica do impacto da pandemia Covid-19 nas viagens low cost a partir de um estudo de caso que tem como cenário empírico a empresa Viagens Abreu, mais precisamente o website Abreu Express. Alicerçado a uma revisão de literatura e um estágio in loco, o propósito deste relatório é descrever as atividades desenvolvidas, de forma a unir a prática e a teoria estudada. Para alcançar este objetivo, recorreu-se à pesquisa bibliográfica, observação participante e a utilização de dados secundários disponibilizados pela empresa. Através dos resultados apresentados neste relatório de estágio, é possível observar as mudanças de comportamento dos utilizadores no website Abreu Express no período pré e pós pandemia. Para finalizar, é importante referir que este estágio curricular manifesta uma componente crucial para obter conhecimentos e aptidões especificas num ambiente empresarial.