Repository logo
 
Loading...
Profile Picture
Person

de Miguel Rodríguez, Jaime

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Guia prático escola resiliente aos sismos
    Publication . Amaral Ferreira, Mónica; Oliveira, C.S.; Estêvão, João M. C.; Morales-Esteban, Antonio; Zapico Blanco, Beatriz; Romero Sánchez, Emilio; de Miguel Rodríguez, Jaime; Requena-Garcia-Cruz, Maria-Victoria; Sá, Luís
    Este Guia pretende ser um recurso para aumentar a resiliência da comunidade educativa, mostrando que é possível viver com os sismos e que se tomarmos medidas preventivas os riscos de perdas e ferimentos reduzem bastante. Como uma emergência pode acontecer em qualquer lugar e a qualquer momento, é importante que a comunidade educativa, esteja informada e familiarizada com o que torna um espaço vulnerável em caso de sismo, e se preparem para proteger as crianças sob seus cuidados antes que a terra trema.
  • Por que é que o chão se move?
    Publication . Oliveira, Carlos Sousa; Estêvão, João M. C.; Morales-Esteban, Antonio; Romero Sánchez, Emilio; De Miguel Rodríguez, Jaime; Requena-Garcia-Cruz, Maria-Victoria; Sá, Luís; Amaral Ferreira, Mónica; Zapico Blanco, Beatriz
    Foi concebido para apoiar a formação de professores, monitores e técnicos da área educativa do 1º Ciclo do Ensino Básico (CEB), que queiram melhorar os seus conhecimentos e desenvolver atividades sobre o risco sísmico e de tsunami. Os conteúdos e informação contidos neste documento surgem de novas pesquisas agora realizadas, mas também na continuação de outros projectos em que a autora participou, designadamente o jogo sério "Treme-Treme".
  • Practical guide for earthquake resilient schools
    Publication . Oliveira, C.S.; Estêvão, João M. C.; Morales-Esteban, Antonio; Romero Sánchez, Emilio; de Miguel Rodríguez, Jaime; Requena-Garcia-Cruz, Maria-Victoria; Sá, Luís; Amaral Ferreira, Mónica; Zapico Blanco, Beatriz
    This guide is intended to be a resource, and not a manual, for increasing the resilience of an educational community, by showing the community what they can do on their own account and how they can strengthen their ability to handle seismic risk (for example, being informed and familiarised with the characteristics that affect the vulnerability of an area in the event of an earthquake, and prepared to protect the students under their tutelage before the earth shakes).
  • Schools, Seismicity and Retrofitting
    Publication . Morales-Esteban, Antonio; Romero-Sánchez, Emilio; Zapico Blanco, Beatriz; Requena-Garcia-Cruz, Maria-Victoria; de Miguel Rodríguez, Jaime; Estêvão, João M. C.
    The present book aims to present the work developed in the European research project PERSISTAH (Projetos de Escolas Resilientes aos SISmos no Território do Algarve e de Huelva, in Portuguese), which has been developed cooperatively by the University of Seville (Spain) and the University of the Algarve (Portugal). This research project focuses on the study and assessment of the seismic risk of primary education buildings in the territory of the Algarve (Portugal) and Huelva (Spain). To this end, the objectives established by the National Platforms for Disaster Risk Reduction (PNRRC) of the National Civil Protection Commissions of Portugal and Spain have been taken into account.
  • Why does the ground shake?
    Publication . Amaral Ferreira, Mónica; Oliveira, C.S.; Estêvão, João M. C.; Morales-Esteban, Antonio; Zapico Blanco, Beatriz; Romero Sánchez, Emilio; de Miguel Rodríguez, Jaime; Requena-Garcia-Cruz, Maria-Victoria; Sá, Luís
    This manual is designed to support the training of primary school teachers, instructors and technicians, who want to improve their knowledge and develop activities about seismic and tsunami risk. The contents and information of this document come from researches carried out at present, and also as the continuation of other projects in which the author has participated, such as the game "Treme-Treme".