| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 3.64 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
O frequente desinteresse dos alunos do 3º Ciclo do Ensino Básico pela leitura de
poesia, denunciado por muitos professores de Língua Portuguesa, foi o que motivou o
presente estudo. Aliás a poesia não faz as preferências dos leitores portugueses, em geral, tal como se pode verificar pelas estatísticas de edição e aquisição de livros em Portugal.
Frequently, portuguese students show negative reactions when teachers present poems for them to read and interpret. In general, even adult readers seem not to enjoy reading poetry books, as shown by the statistics regarding the edition and acquisition of books in Portugal.
Frequently, portuguese students show negative reactions when teachers present poems for them to read and interpret. In general, even adult readers seem not to enjoy reading poetry books, as shown by the statistics regarding the edition and acquisition of books in Portugal.
Description
Dissertação de Mestrado, Literatura, Faculdade de Ciências Humanas e Sociais, Universidade do Algarve, 2004
Keywords
Literatura Poesia Didáctica da literatura
