Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
4.73 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente estudo teve como objectivo fundamental a elaboração de um instrumento de
observação/avaliação de situações educativas que ocorrem no contexto da área
curricular não disciplinar designada de Formação Cívica. A revisão bibliográfica
efectuada, de acordo com documentos identificados nomeadamente os relacionados
com o Desenvolvimento de Valores Morais e da Educação para a Cidadania, pretendeu,
ainda, incidir nas várias abordagens pedagógicas do Desenvolvimento Moral bem como
nas características do perfil do docente.
The main aim of this study was the creation of an instrument to observe/evaluate educational situations that occur in the area of Civic Formation. The theoretical support of this project intended to fali upon the different pedagogical approaches related to the Development of Moral Values as well as upon the profile of the teacher. Therefore, we analysed documents related to Development of Moral Values and to Education for Citizenship.
The main aim of this study was the creation of an instrument to observe/evaluate educational situations that occur in the area of Civic Formation. The theoretical support of this project intended to fali upon the different pedagogical approaches related to the Development of Moral Values as well as upon the profile of the teacher. Therefore, we analysed documents related to Development of Moral Values and to Education for Citizenship.
Description
Dissertação de Mestrado, Obervação e Análise da Relação Educativa, Faculdade de Ciências Humanas e Sociais, Universidade do Algarve, 2004
Keywords
Relação educativa Formação cívica Educação - cidadania Desenvolvimento pessoal - professor Valores morais - alunos