Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
7.19 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
Nesta dissertação, abordamos a compreensão da leitura de textos numa língua
estrangeira (Inglês), de especialidade (Matemática).
No estudo consideram-se os tipos de conhecimento mobilizados, os processos
de compreensão da leitura activados e a verbalização da consciência do desempenho
na compreensão da leitura. Em língua estrangeira de especialidade, o processamento
da informação por via da compreensão da leitura desafia conhecimentos prévios da
especialidade, bem como conhecimentos do modo como o leitor lida com o domínio,
isto é, o seu saber linguístico na língua materna de especialidade e na língua
estrangeira.
In this dissertation, we study the reading comprehension of texts, written for specific purposes (Mathematics) in a foreign language (English) - ESP. In this study, we consider, the different types of knowledge required, the various reading processes as well as the verbalization of performance control in reading comprehension. In ESP, the processing of information through reading comprehension challenges previously acquired-knowledge and the reader's grasp of the specific area, i.e. the reader's linguistic knowledge ofboth native and foreign language for specific purposes.
In this dissertation, we study the reading comprehension of texts, written for specific purposes (Mathematics) in a foreign language (English) - ESP. In this study, we consider, the different types of knowledge required, the various reading processes as well as the verbalization of performance control in reading comprehension. In ESP, the processing of information through reading comprehension challenges previously acquired-knowledge and the reader's grasp of the specific area, i.e. the reader's linguistic knowledge ofboth native and foreign language for specific purposes.
Description
Dissertação de Mestrado, Inglês, Faculdade de Ciências Humanas e Sociais, Universidade do Algarve, 2003
Keywords
Didática do inglês Leitura Compreensão Matemática Processos de leitura