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Research Project
RELAÇÃO ENTRE RESPONSABILIDADE SOCIAL DAS ORGANIZAÇÕES, ATITUDES E COMPORTAMENTOS DE TRABALHO: FACTORES MEDIADORES E MODERADORES
Funder
Authors
Publications
Corporate social responsibility in tourism: The case of Zoomarine Algarve
Publication . Contreiras, Joaquim; Machado, Virgílio; Duarte, Ana Patrícia
This study had a threefold purpose. First, it sought to examine the opinion of three important stakeholders - employees, visitors and members of the local community - about the corporate social responsibility (CSR) practices of the theme park, Zoomarine Algarve. Second, this study evaluated the perceptions of the public regarding the impact of the company?s activities on regional development and environmental awareness. Last, the study sought to understand if stakeholders? opinions regarding this company?s engagement in CSR practices are related to the impacts attributed to Zoomarine Algarve?s regular functions. The methodology comprised quantitative research based on a survey administered to convenience samples of the target groups (n = 405). The results reveal that stakeholders have an extremely positive view of the theme park?s engagement in CSR practices and feel that it contributes significantly to regional development, as well as to raising the environmental awareness of visitors and local communities. The findings also show that perceptions of CSR engagement are positively related with perceived impacts.
Desempenho social no Zoomarine Algarve: análise das dimensões internas e externas sob a perspectiva dos gestores.
Publication . Contreiras, Joaquim; Machado, Virgílio; Duarte, Ana Patrícia
O presente estudo, de natureza qualitativa, pretendeu conhecer a visão dos gestores sobre o desempenho social do parque temático Zoomarine Algarve, ao identificar a estratégia e as principais práticas de responsabilidade social implementadas pela empresa, tanto a nível interno, como externo. No âmbito deste estudo foram realizadas cinco entrevistas ao CEO e a Diretores de departamentos. A informação reunida a partir das entrevistas permitiu o preenchimento de um scorecard de responsabilidade social que caracteriza e avalia o desempenho da empresa em sete dimensões: cultura ética e de responsabilidade social, ambiente, clientes, fornecedores, funcionários, acionistas e comunidade. A pontuação obtida nas várias dimensões em avaliação foi positiva, particularmente no que respeita ao relacionamento com os clientes, fornecedores, trabalhadores e comunidade.
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Contributors
Funders
Funding agency
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Funding programme
Funding Award Number
SFRH/BPD/76114/2011