Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Tourism destination image of Russia in the perspective of the portuguese market: an exploratory study focusing on political issues

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
DDDC - Tese Liliya Arslanova2.0.pdf585.18 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

During recent decades the importance of destination image has been increasingly analyzed and it is generally considered to be vital in the marketing of destinations. It can be noted that the tourism industry in Russia has not been the subject of a great deal of research with regard to its destination image. While Russia has rich natural, cultural and historical attractions, it suffers from the ongoing general unfavorable image of its politics. Therefore the purpose of this work is to measure Russia’s destination image and to explore the connection between political issues of the country and its destination image, in the perspective of Portuguese people. The research instrument was an online questionnaire, which comprised of open-ended and closed questions. A combination of two software programs, NVivo and IBM SPSS Statistics 21, were employed to analyze the data. This exploratory study suggests that Portuguese peoples’ perceptions of Russia are mostly favorable and they have a high awareness about Russia’s destination features. The views of Portuguese people on Russian political events were not found to be significantly correlated to the perceptions of the destination.
Durante as últimas décadas, a imagem de destino tem alcançado uma importância crescente no âmbito dos estudos no âmbito do turismo, sendo considerada vital no marketing dos destinos. Pode-se notar que a atividade turística na Rússia não tem sido objeto de investigação intensiva, no que respeita à imagem de destino. Enquanto a Rússia possui atrativos naturais, culturais e históricos, em geral, é envolvida por uma imagem desfavorável no que se refere à política do País. Neste contexto, o objetivo deste trabalho é analisar a imagem de destino da Rússia, assim como a influência de atributos de ordem política nessa imagem, na perspetiva do mercado português. O instrumento de recolha de dados foi um questionário online, constituído por questões abertas e fechadas. Os dados foram analisados através dos programas informáticos NVivo e IBM SPSS Statistics 21. As conclusões deste estudo exploratório sugerem que a imagem da Rússia como destino turístico percebida pelos portugueses é, em geral, favorável, assistindo-se a um reconhecimento dos variados atributos do destino. A perspetiva dos respondentes portugueses sobre a situação política russa não está significativamente correlacionada com a imagem do destino.

Description

Dissertação de mestrado, Economia do Turismo e Desenvolvimento Regional, Faculdade de Economia, Universidade do Algarve, 2016

Keywords

Imagem de destino Política Rússia Destino turístico Mercado português

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License