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Tourism destination image of Russia in the perspective of the portuguese market: an exploratory study focusing on political issues

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorAgapito, Dora
dc.contributor.advisorPinto, Patrícia
dc.contributor.authorArslanova, Liliya
dc.date.accessioned2017-09-29T11:05:20Z
dc.date.available2017-09-29T11:05:20Z
dc.date.issued2016-10-12
dc.date.submitted2016
dc.descriptionDissertação de mestrado, Economia do Turismo e Desenvolvimento Regional, Faculdade de Economia, Universidade do Algarve, 2016
dc.description.abstractDuring recent decades the importance of destination image has been increasingly analyzed and it is generally considered to be vital in the marketing of destinations. It can be noted that the tourism industry in Russia has not been the subject of a great deal of research with regard to its destination image. While Russia has rich natural, cultural and historical attractions, it suffers from the ongoing general unfavorable image of its politics. Therefore the purpose of this work is to measure Russia’s destination image and to explore the connection between political issues of the country and its destination image, in the perspective of Portuguese people. The research instrument was an online questionnaire, which comprised of open-ended and closed questions. A combination of two software programs, NVivo and IBM SPSS Statistics 21, were employed to analyze the data. This exploratory study suggests that Portuguese peoples’ perceptions of Russia are mostly favorable and they have a high awareness about Russia’s destination features. The views of Portuguese people on Russian political events were not found to be significantly correlated to the perceptions of the destination.pt_PT
dc.description.abstractDurante as últimas décadas, a imagem de destino tem alcançado uma importância crescente no âmbito dos estudos no âmbito do turismo, sendo considerada vital no marketing dos destinos. Pode-se notar que a atividade turística na Rússia não tem sido objeto de investigação intensiva, no que respeita à imagem de destino. Enquanto a Rússia possui atrativos naturais, culturais e históricos, em geral, é envolvida por uma imagem desfavorável no que se refere à política do País. Neste contexto, o objetivo deste trabalho é analisar a imagem de destino da Rússia, assim como a influência de atributos de ordem política nessa imagem, na perspetiva do mercado português. O instrumento de recolha de dados foi um questionário online, constituído por questões abertas e fechadas. Os dados foram analisados através dos programas informáticos NVivo e IBM SPSS Statistics 21. As conclusões deste estudo exploratório sugerem que a imagem da Rússia como destino turístico percebida pelos portugueses é, em geral, favorável, assistindo-se a um reconhecimento dos variados atributos do destino. A perspetiva dos respondentes portugueses sobre a situação política russa não está significativamente correlacionada com a imagem do destino.pt_PT
dc.identifier.tid201706091pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.1/10063
dc.language.isoengpt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectImagem de destinopt_PT
dc.subjectPolíticapt_PT
dc.subjectRússiapt_PT
dc.subjectDestino turísticopt_PT
dc.subjectMercado portuguêspt_PT
dc.titleTourism destination image of Russia in the perspective of the portuguese market: an exploratory study focusing on political issuespt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantorUniversidade do Algarve, Faculdade de Economia
thesis.degree.levelMestre
thesis.degree.nameEconomia do Turismo e Desenvolvimento Regionalpt_PT

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