Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
2.22 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Este relatório de estágio é resultante da minha participação num projeto de
ação/intervenção social na Câmara Municipal de Silves designado “Polos de Educação ao
Longo da Vida”. Este projeto tem como intuito combater o isolamento dos idosos e contribuir
para o seu envelhecimento ativo.
Este relatório tem como objetivos a descrição das atividades realizadas durante o
estágio, a compreensão das principais funções realizadas pelos Polos e a compreensão das
trajetórias de vida dos idosos que os frequentam.
A metodologia utilizada neste relatório foi qualitativa e os dados foram recolhidos
através de entrevistas biográficas aos idosos que frequentam os Polos de Educação ao Longo
da Vida. Procurou-se perceber quais os seus percursos de vida e compreender como a sua vida
foi criadora de aprendizagens e competências.
Os principais resultados obtidos com este relatório de estágio demonstram que os
Polos de Educação ao Longo da Vida são provedores de aprendizagens para as pessoas que os
frequentam e funcionam como local de convívio. Pode dizer-se que os Polos cumprem a sua
finalidade de integração social dos idosos que habitam no concelho de Silves, assim como a
sua função de promoção da educação ao longo da vida.
This Internship Report results from an internship in a social action / intervention project at the Câmara Municipal de Silves called "Polos de Educação ao Longo da Vida". This project aims to fight isolation and contribute to the active aging of the elderly. This Internship Report aims to describe the activities performed during the internship, to understand the main purposes of the Polos and to understand the life trajectories of the elderly who attend them. The method used in this report was Qualitative and the data was collected through biographic interviews of the elderly that attend the Polos de Educação ao Longo da Vida, knowing their life paths and understanding how their lives originated learn and skills. The main results obtained with this Internship Report were to understand how the Polos de Educação ao Longo da Vida are providers of learning for the people who attend them and how they function as a place of conviviality. We can say that the Polos fulfill their purpose of social integration of the elderly living in the Silves Municipality, as well as their function of promoting lifelong education.
This Internship Report results from an internship in a social action / intervention project at the Câmara Municipal de Silves called "Polos de Educação ao Longo da Vida". This project aims to fight isolation and contribute to the active aging of the elderly. This Internship Report aims to describe the activities performed during the internship, to understand the main purposes of the Polos and to understand the life trajectories of the elderly who attend them. The method used in this report was Qualitative and the data was collected through biographic interviews of the elderly that attend the Polos de Educação ao Longo da Vida, knowing their life paths and understanding how their lives originated learn and skills. The main results obtained with this Internship Report were to understand how the Polos de Educação ao Longo da Vida are providers of learning for the people who attend them and how they function as a place of conviviality. We can say that the Polos fulfill their purpose of social integration of the elderly living in the Silves Municipality, as well as their function of promoting lifelong education.
Description
Keywords
Envelhecimento ativo Envelhecimento como questão social Educação de adultos Educação ao longo da vida