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Staff motivation in tourism case study: Michlifen Hotel (Morocco)

datacite.subject.fosCiências Sociais::Outras Ciências Sociaispt_PT
dc.contributor.advisorMendes, Júlio
dc.contributor.authorDriouch, Ayoub
dc.date.accessioned2022-09-08T16:46:45Z
dc.date.available2022-09-08T16:46:45Z
dc.date.issued2022-01-04
dc.description.abstractResearch on staff motivation has been conducted in a number of areas, varying from psychology to behavioural and social sciences, and the hotel and hospitality industry has been at the forefront. Findings from different parts of the world suggest that employee motivation is a key driver of performance, especially in the service industry, and more particularly in the hotel sector. Insufficient literature exists that educates on the employee motivation in the hotel and hospitality industry (tourism industry) in Morocco. This work therefore endeavored to establish the status of employee motivation in Morocco, bringing light on various motivational factors that employees in the Moroccan hotels consider important for job satisfaction andhigh standard performance. Employing a descriptive survey design, Michlifen hotel was selected to be a case study for the research and for data collection. A total sample of 100 respondents randomly selected from the various departments of the hotels filled in study questionnaires. Job security, Loyalty to employees, Salary increment, Enjoyable Working environment, interesting work are most essential motivators industry.pt_PT
dc.description.abstractA investigação sobre a motivação do pessoal tem sido realizada em várias áreas, variando de psicologia a ciências comportamentais e sociais, e a indústria hoteleira e hospitalar temestado na vanguarda. Constatações de diferentes partes do mundo sugerem que a motivação dos empregados é um motor fundamental do desempenho, especialmente no setor de serviços, e mais particularmente no setor hoteleiro. Existe literatura insuficiente que estuda a motivação dos trabalhadores no setor hoteleiro e hospitalar (indústria do turismo) em Marrocos. Este trabalho procurou, por conseguinte, estabelecer o estatuto da motivação dos trabalhadores em Marrocos, trazendo luz sobre vários fatores motivacionais que os empregados nos hotéis marroquinos consideram importantes para a satisfação do emprego e para o desempenho elevado. Empregando um projeto descritivo de pesquisa, o hotel Michlifen foi selecionado como estudo de caso para a pesquisa e coleta de dados. Uma amostra total de 100 respondentes (não na gerência) selecionados aleatoriamente entre os vários departamentos dos hotéis preenchidos nos questionários de estudo. Segurança de emprego, lealdade aos empregados, aumento de salário, ambiente de trabalho agradável, trabalho interessante, classificado em hierarquia descendente são os fatores de motivação mais essenciais.pt_PT
dc.identifier.tid202944204pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.1/18236
dc.language.isoengpt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectMotivationpt_PT
dc.subjectMichlifen hotelpt_PT
dc.subjectTourismpt_PT
dc.subjectStaff motivationpt_PT
dc.subjectHospitalitypt_PT
dc.titleStaff motivation in tourism case study: Michlifen Hotel (Morocco)pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantorUniversidade do Algarve. Faculdade de Economia
thesis.degree.levelMestre
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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