Repository logo
 
Publication

Revisiting the destination image construct through a conceptual model

dc.contributor.authorMatos, Nelson
dc.contributor.authorMendes, Júlio
dc.contributor.authorPinto, Patrícia
dc.date.accessioned2012-11-22T23:10:49Z
dc.date.available2012-11-22T23:10:49Z
dc.date.issued2012
dc.description.abstractIn a highly complex and dynamic sector like tourism, the current economic crisis brings to destination managers not only challenges but also opportunities. The image destinations promote to the market is a key element in the tourist decision-making process when choosing a tourism destination. This paper’s purpose is, therefore, to review and explore the destination image construct and its implications for the destination, and also to present a model of destination image based on previous studies. Implications for creating, enhancing and implementing the correct marketing programs for tourism destinations are provided.por
dc.description.abstractNum sector complexo e dinâmico como o Turismo, a presente realidade económica, conduz não só a desafios como oportunidades para os gestores dos destinos. A imagem dos destinos constitui uma dessas oportunidades, visto que a promoção do destino no mercado, é um factor crítico de sucesso durante o processo de escolha por parte do turista do seu próximo destino turístico. O presente artigo visa rever e explorar o constructo da imagem dos destinos e suas implicações para o destino, bem como apresentar um modelo aglutinador da formação da imagem dos destinos com base na pesquisa bibliográfica. As implicações para o desenvolvimento, aperfeiçoamento e implementação de programas de marketing mais eficientes para os destinos serão fornecidos.
dc.identifier.issn2182-5580
dc.identifier.otherAUT: NMM02433; PVA00075; JME00456;
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.1/1869
dc.language.isoengpor
dc.peerreviewednopor
dc.publisherESGHT, Universidade do Algarvepor
dc.relation.publisherversionhttp://www.dosalgarves.com/revistas/N21/5rev21.pdfpor
dc.subjectDestination imagepor
dc.subjectImage formationpor
dc.subjectConceptual model of destination imagepor
dc.titleRevisiting the destination image construct through a conceptual modelpor
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlaceFaropor
oaire.citation.endPage117por
oaire.citation.issue21por
oaire.citation.startPage101por
oaire.citation.titleDos Algarvespor
person.familyNamede Matos
person.familyNameda Costa Mendes
person.familyNamePinto
person.givenNameNelson Manuel da Silva
person.givenNameJúlio
person.givenNamePatrícia
person.identifier.ciencia-idC71C-19F4-A193
person.identifier.ciencia-id5713-4693-71D2
person.identifier.ciencia-id1215-D615-204C
person.identifier.orcid0000-0002-6263-5007
person.identifier.orcid0000-0003-2900-418X
person.identifier.orcid0000-0002-3153-2830
person.identifier.ridAAP-1169-2020
person.identifier.ridC-3197-2018
person.identifier.scopus-author-id57195062461
person.identifier.scopus-author-id57200566502
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typearticlepor
relation.isAuthorOfPublicatione8fd6121-7383-47ef-b228-a5c871939d14
relation.isAuthorOfPublication241da1df-cabc-41d3-952a-8cbcb2c07777
relation.isAuthorOfPublication9edd3100-4c78-4492-bd19-469a31b7253a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery9edd3100-4c78-4492-bd19-469a31b7253a

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Matos, Mendes & Valle 2012 Revisiting the Destination Image construct through a conceptual model Os Algarves.pdf
Size:
331.86 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Documento Principal
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: