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Revisiting the destination image construct through a conceptual model

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In a highly complex and dynamic sector like tourism, the current economic crisis brings to destination managers not only challenges but also opportunities. The image destinations promote to the market is a key element in the tourist decision-making process when choosing a tourism destination. This paper’s purpose is, therefore, to review and explore the destination image construct and its implications for the destination, and also to present a model of destination image based on previous studies. Implications for creating, enhancing and implementing the correct marketing programs for tourism destinations are provided.
Num sector complexo e dinâmico como o Turismo, a presente realidade económica, conduz não só a desafios como oportunidades para os gestores dos destinos. A imagem dos destinos constitui uma dessas oportunidades, visto que a promoção do destino no mercado, é um factor crítico de sucesso durante o processo de escolha por parte do turista do seu próximo destino turístico. O presente artigo visa rever e explorar o constructo da imagem dos destinos e suas implicações para o destino, bem como apresentar um modelo aglutinador da formação da imagem dos destinos com base na pesquisa bibliográfica. As implicações para o desenvolvimento, aperfeiçoamento e implementação de programas de marketing mais eficientes para os destinos serão fornecidos.

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Keywords

Destination image Image formation Conceptual model of destination image

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ESGHT, Universidade do Algarve

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