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Advisor(s)
Abstract(s)
A aplicação de ferramentas de Gestão ao Serviço de Radiologia pode representar um papel significativo na melhoria dos procedimentos realizados, nomeadamente os de uma sala de Mamografia Digital, uma vez que através de um controlo eficiente dos processos, é possível alcançar os objectivos a que o serviço se propôs. Neste âmbito, as auditorias, bem como a sua abordagem por
processos, assumem um papel cada vez mais fundamental para a melhoria dos cuidados prestados, através da normalização e aperfeiçoamento dos processos auditados. Para tal, é essencial que todas as normas e processos sejam parte constituinte de um Manual da Qualidade, já que este deve representar um elemento de referência e uniformização dos métodos a aplicar na Gestão da Qualidade, designadamente no que se refere à satisfação do utente e à optimização dos processos.
The application of management tools to the radiology service can represent an important role in the improvement of the procedures executed, namely those of a digital mammography room, once by the efficient control of the processes, it´s possible to reach the goals of the radiology service. In this area, the audits, as well as their approach executed, have an increasing important role to the improvement of the healthcare provided, by the normalization and improvement of the audited processes. To reach this goal, it´s essential that all the standards and processes became a part of a quality manual, once this should represent a reference element and the standardization of the methods to apply in the quality management, namely on those that refers to the patients satisfaction and those that refers to the optimization of processes.
The application of management tools to the radiology service can represent an important role in the improvement of the procedures executed, namely those of a digital mammography room, once by the efficient control of the processes, it´s possible to reach the goals of the radiology service. In this area, the audits, as well as their approach executed, have an increasing important role to the improvement of the healthcare provided, by the normalization and improvement of the audited processes. To reach this goal, it´s essential that all the standards and processes became a part of a quality manual, once this should represent a reference element and the standardization of the methods to apply in the quality management, namely on those that refers to the patients satisfaction and those that refers to the optimization of processes.
Description
Publicação integrada na produção editorial do Centro de Investigação UNIDE (Unidade de Investigação em Desenvolvimento Empresarial), ISCTE business School do Instituto Universitário de Lisboa.
Keywords
Auditoria Mamografia Manual da Qualidade Processos Radiologia
Citation
Publisher
APQ – Associação Portuguesa para a Qualidade